marți, 2 martie 2010

Invata sa traiesti in natura.

N-am mai jucat leapsa de mic; acum am primit una online - adica Alex a scris ceva interesant si m-a provocat si pe mine.
Despre ce e vorba? "Invata sa traiesti in natura".

M-am tot gandit ce sa scriu, ceva nou fata de ce au scris ceilalti, dar mereu am stat rau la capitolul "compuneri"; totusi sa incerc...


Lucrurile stau cam asa: sunt oameni care iubesc muntele si natura si care cunosc bine cum sa se comporte; despre ei nu am ce sa scriu de rau sau sa le dau sfaturi; poate ei sa scrie ceva in plus.
Mai sunt cei ce ies la munte mai rar pentru o plimbare si cei care ies la "gratar".


Pai, cei ce ies la munte la o plimbare pe langa hotel/cabana ar trebui sa aprecieze locurile prin care isi poarta pasii si sa se comporte civilizat: ai baut apa din sticla de plastic? ia-o cu tine inapoi; ai mancat un sandwich din rucsacel? baga ambalajul inapoi; bagajul este mai gol si mai usor dupa ce mananci si bei asa ca nu te incomodeaza ambalajele; ai aruncat ambalajul pe jos? fa cativa pasi inapoi si apoi continua drumul; iti place sa vezi gunoiul pe jos? nici mie; ia-l de pe jos, baga-l in rucsac ca nu musca.


Vrei sa vezi animale salbatice? nu fa zgomote inutile, nu urla, poate ai norocul sa le zaresti; nu vrei sa le vezi? poate vor altii asa ca ... ssst.. liniste!
Bucura-te de peisaje, de liniste, de racoare; adu-ti aminte de de ce ai iesit in natura. Ca sa te simti bine, da? Atunci simte-te!


Am gasit zone frumoase prin tara; zone pe care n-as vrea sa le vad pline de gunoaie; zone in care revin cu placere; zone in care nu ajung decat 2-3 masini in weekend; zone in care muzica din masini nu se aude; zone frumoase... Vrei sa le descoperi? promiti ca le lasi asa cum le gasesti sau chiar mai bine de atat si ti le voi arata.
Am luat rucsacul in spate si am plecat toti trei, cascand ochii la ceea ce ne inconjoara si ascultand cu atentie zgomotele padurii; o fi vreun animal, o fi vantul printre crengile copacilor...
Am gasit un izvor; am baut apa fara grija, caci stiam ca nu are cine sa o polueze in amonte. Am gasit zmeura; din fericire nu in acelasi timp cu ursul :-) , dar am vazut caprioare; ne-am aruncat o privire rapida si au disparut la fel de repede precum au aparut.
Am stat in poieni, in paduri, pe langa rauri, la 25 de grade, cand in oras erau aproape 40; nu e bine?
Si cand am plecat nu am lasat nimic; in schimb am luat ceva: niste amintiri cu aparatul foto; amintiri pe care le gasesti pe aici, pe blog.
Vrei si tu amintiri placute? fa cum am facut noi...


Iesi la un  gratar intr-o poiana? si noi mai iesim; dar avem cu noi saci de gunoi; avem un gratar cu picioare si nu suntem nevoiti sa facem vatra pe jos; daca nu-l avem cautam o vatra veche. De muzica din masina nu avem nevoie; e raul langa noi. E simplu.
Ai gasit un loc de gratar dar e langa un munte de gunoi? iti place sa stai acolo? nu? inseamna ca ai inteles ca daca arunci gunoaie aiurea in curand nu o sa mai ai unde sa mergi la iarba "verde". Si e pacat, nu?


Uite si niste poze:
 
urat, nu?



 nu, nu e la sfarsitul zilei, e dimineata; foarte urat, nu?






Aici iti place?



Si aici?
Sunt locuri mai putin umblate, deci mai curate.
Pot fi mai umblate, dar si mai curate.




Noua ne-a placut si aici
si de aici am baut apa




Tudor ar vrea sa gaseasca locurile astea minunate la fel de frumoase si cand va creste.
Noi ne vom da silinta!

Incearca si tu!


Au scris frumos inaintea mea:
Alex
Serban Razvan
Marius Colac
Adrian


Poate vor mai scrie si altii; cine doreste sa preia stafeta. Poate Matei, poate Horatiu; ca si ei pot da sfaturi.


Pe curand!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu