joi, 8 aprilie 2010

2010.APRILIE.3-5 De Paste la Seica Mare

La fel ca si anul trecut de Paste am mers la Seica Mare (30 km de Sibiu).
Dupa ce ne-a udat ploaia pe drum, spre seara s-a facut senin si am dat o fuguta pana la biserica.
Poze facute fara blitz; a iesit ce-a iesit...
In biserica barbatii stau in fata, aproape de altar, iar femeile inspre iesire.
 Interesant este ca sunt scaune muuulte in biserica, cam cum e la catolici; nu trebuie sa stai in picioare tot timpul (doar daca nu cumva nu gasesti loc liber). E mai civilizat asa...
Pana la ora 12 nu se intampla nimic. Apoi se sting toate luminile, preotul iese din altar si se aprind lumanarile.
Se iese afara, se tine o mica slujba si se inconjoara biserica de 3 ori.
Preotul bate de 3 ori cu crucea in usa, are loc un schimb de replici cu un nene care e dupa usa (n-am fost atent la replici ca era cam frig), apoi se intra in biserica si incepe slujba.
Rezista cine poate pana la sfarsit.




Duminica vin copiii cu "stropitul"; daca te-au prins te parfumeaza fiecare cu ce poate, pana mirosi a .... un amestec de parfumuri nu ieftine, ci foarte ieftine (asta daca ai norocul sa fie parfum in sticla si nu alte preparate).
Pentru chestia asta "platesti" niste cozonac, oua si ceva banuti marunti si toata lumea e multumita.
Apoi am dat o fuga cu masina prin apropiere; Tudor incepe sa indrageasca plimbarile cu "tutuuuu" din ce in ce mai mult, asa ca am fost "fortati" sa il plimbam putin.
Tudor a exersat coborarea in viteza la vale....nu intelegea de ce nu se poate opri :)
Dupa masa am facut o plimbare pe dealul din spatele casei.
Si am facut si niste poze.
Biserica ortodoxa.
Turnul Bisericii Evanghelice-Lutherana, construita in jurul anilor 1300 (de-alungul timpului a suferit cateva transformari).
Luni am plecat spre casa; din pacate vremea nu a tinut cu noi asa ca am facut doar o oprire la Balea Cascada :) . Vant puternic, ploaie marunta asa ca nu a iesit decat o poza.
Data viitoare mergem pe vreme buna.
Si gata!


Urmatoarea plimbare 9-11 aprilie. Aici: www.cabanamotilor.ro

2 comentarii:

  1. Mersi :)
    Pozele din biserica sunt fara blitz ca nu am vrut sa deranjez si nici chef sa intreb preotul daca nu ma alearga :D
    Sper sa iasa foto frumoase si in weekendul ce urmeaza.

    RăspundețiȘtergere