joi, 11 august 2011

2011.AUGUST.05 Road Trip, ziua 2 - Transfagarasan si Alba Iulia

Ziua 2.
Dupa ce ne trezim ne aruncam un ochi pe geam sa ne binedispunem:








Dupa micul dejun mai lenevim putin in leagan, motiv pentru a mai face cateva fotografii in lumina buna a diminetii.










Si cum avem un "program" cat de cat, trebuie sa o luam la vale. Pardon, la deal deocamdata.


Ne pozam si la cascada pe care o vedeam de la cabana, undeva sus, deasupra drumului.






Cabana Capra.


Si am tinut-o tot asa pana sus la Balea Lac; mai megeam putin, ne mai opream la poze...


Ar fi greu si pacat sa mergi repede pe aici. Soseaua, peisajele sunt incredibile, merita savurata fiecare suta de metri.


Dupa traversarea tunelului de la Balea parcam masina intr-una din cele doua parcari; 5 lei taxa.


Lacul Balea si Cabana Balea Lac; din pacate lumina nu a fost in avantajul nostru la acea ora.


Balciul si aglomeratia ne fac sa nu zabovim prea mult. Ne asteapta in continuare drumul minunat.












Un punct mic, rosu, numit telecabina, pe care Tudor l-a botezat "zboara suc" - telecabina fiind rosie cu reclama la Coca Cola. Deci sucul zboara, da?


La Balea Cascada, unde cu greu gasesti parcare, il punem pe Tudor in rucsac ca ii era dor de o plimbare. Din pacate nu am ajuns pana la cascada caci se facea tarziu si pranzul se apropia cu viteza si noi nu vrem sa ne zica Tudor ceva de dulce...

Asa ca ne oprim pe malul paraului, unde Tudor face ce-i place lui mai mult: arunca cu pietre in apa :)




Iesim pe la pranz de pe Transfagarasan, pe la Cartisoara. Merita facut acest drum neaparat!


Se face deja tarziu, burtica tipa de foame asa ca ne indreptam spre Alba Iulia. Pentru papica ne oprim cu 15 km inainte de intersectia cu soseaua care vine de pe valea Oltului, la Hotel Fantanita Haiducului.
Frumos loc, mancare excelenta. De foame n-am mai avut chef sa pozez, dar am pus 2 foto de pe site-ul lor: www.fantanitahaiducului.ro


O idee interesanta - meniul de copil: 25 lei - cirobita, piept de pui la gratar cu cartofi (noi am ales haiducesti), profiterol si o doza de suc. Portia? mare, pentru un copil mare. Tudor nu putea in niciun caz sa manance atat.
Ne-a placut, ne vom opri si alta data.


Iata-ne ajunsi si la Alba Iulia. Mergem prima data sa ne cazam si sa lasam bagajele. Am ales Hotelul Parc si nu am gresit deloc :)
Conditii foarte bune!



 In 3 minute de mers pe jos de la hotel eram deja la intrarea in Cetatea Alba.








Orasul Alba Iulia vazut de sus, din Cetate.






Hai ca strajerul acesta pare pasnic, sa ne pozam.


Sau nu.


Parca vrea sa zica: "cine intra nu mai iese".






Locurile de belvedere foarte frumos organizate.


De fapt toata Cetatea este foarta frumos aranjata, gazonul impecabil, aleile perfecte. E un proiect reusit.


Noi am urmat Traseul celor 3 fortificatii. Taxa este de 5 lei/persoana.


In tunelul care coboara spre tunuri Tudor s-a gandit sa testeze temperatura becului. Se pare ca a fost cam ridicata. S-a ales cu o basicuta la deget.


In drum spre farmacie dupa crema :)






Catedrala.


Si daca tot a facut buba si a stat sa-l dam cu crema merita si o inghetata.


Ce, numai tati sa aiba aparat foto? Am si eu, de la Alina.






Uite cat s-a facut ora... Hai la masa.


Nu, nu mancam poneiul.




O "terasa" interesanta. Pana si frigiderele erau ascunse sub coviltir, sa nu strice aspectul. Imi aduc aminte ca acum cativa ani am vazut intr-o "stana turistica traditionala" o mare vitrina frigorifica rosie, de la celebra bautura racoritoare. Parea asa de traditionala... Uite ca se gasesc solutii ingenioase.




Duceti-ma la hotel ca mi-e fomita. Hai, pas alergator.






Reintorsi la hotel ne-am parcat in restaurant.
De foame nu am mai facut poze :)
Recomand pieptul de curcan cu sos "Cafe de Paris". Aaaa, si papanasii. Multi si buni.




Somnul a venit repede.
Era normal dupa o zi plina.


Ne vedem in curand, pentru a treia zi si ultima din acest minitur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu