miercuri, 18 septembrie 2013

2013.AUGUST.23-29.Austria, episodul 2. Barajele Kaprunului si Cheile Sigmund-Thun

Dupa cateva ore petrecute pe ghetar, ne-am despartit cu greu de inaltimile ametitoare, dar cum vremea se arata in continuare favorabila ne-am hotarat sa urcam la barajele de deasupra Kaprunului.

Din parcare urcam mai departe pe sosea cam 2 km. Stiam din pliante ca vom gasi parcare gratuita; dar nu ma asteptam sa gasim o parcare etajata cu vreo 6 niveluri, deasupra raului...

Aici se vede doar iesirea din parcare:

Dupa ce am prezentat cardul la "kassa" am primit biletele gratuite pentru autobuz. La baraje nu se poate ajunge decat cu autobuzele lor.

Undeva acolo sus trebuie sa ajungem. Urcam la barajele Mooserboden si Wasserfallboden, la altitudinea de 2000 m.

Singura varianta de a urca la baraje sunt autocarele moderne care ne poarta pe niste pante ametitoare.

Soseaua este ingusta si din cand in cand intram in tuneluri sapate in stanca prin care autocarul se strecoara la "milimetru".

Primul baraj ne iese in cale:

Facem fotografii din goana autocarului.

Undeva acolo sus se zareste un autocar, mic-mic-mic...

La barajul de jos autobuzul face statie; cine vrea poate urca pe jos pana la barajul de sus. Sau invers, de la barajul de sus se coboara pe poteca pana aici, de unde se urca in autocar.

Ajungem la capatul drumului. E incredibil de frumos. Sub noi se afla lacul Wasserfallboden, iar langa noi barajul Mooserboden. Apa are o culoare ... e ca in poze :)

Analizam putin marmotele:

De aici incepe "poteca plantelor" pe care, din pacate, n-am avut timp sa o includem in program.

Dar am socializat cu marmotele.

Tudor a descoperit mascotele locului. Peste tot erau mici atractii pentru copii.

Nu ne saturam de poze. 360 de grade de subiecte foto.

Si daca ramai fara baterii la aparatul foto se gaseste solutia: photopoint. Apesi butonul, zambesti frumos si descarci poza de pe net :)

Oboseala incepe sa apara.

Se poate vizita barajul in interior, dar nu mai aveam mult timp pana la ultima coborare cu autocarul. Astetam sa mai creasca Tudor si peste vreo 3 ani sa revenim in zona sa vedem si ce nu am putut vedea acum :)

La coborare deja se facuse coada si e tare palpitant cand un autocar trebuie sa dea cu spatele cativa metri pe marginea prapastiei ca sa faca loc celor care urca :)

Unul din tuneluri:

Ajungem inapoi in parcare la masina; mai avem timp destul pana la cina. Fixez gps-ul pe urmatoarea destinatie: Cheile Sigmund-Thun. Se afla pana la intrarea in Kaprun, asa ca nu mergem mult. Parcarea este gratuita.

Exploratorul, chiar daca e obosit, tot mai gaseste niste resurse de energie sa termine traseul:

Despre chei... numai de bine :)
Podurile si scarile sunt construite din lemn, copiii pot merge in siguranta, practic nu ai pe unde sa patesti ceva rau.

Ma gandeam la Canionul 7 Scari sau la Cascada Tamina, aflate intre Predeal si Brasov. Dar ma gandeam degeaba, nu exista comparatie.

Cam "exagerata" grija fata de turisti; nici sa te uzi putin nu poti, au pus ei repede un acoperis :)

O data pe saptamana se organizeaza un tur cu ghid, dupa lasarea intunericului. In taxa de intrare intra o torta, focul de tabara si un cartof copt :)

Traseul nu dureaza mult. Cred ca in jumatate de ora urcusul e gata.

Poarta aceasta care e la finalul traseului se inchide la sfarsitul zilei. Deci nu poti face nimic de capul tau pe aici.

Capatul traseului este langa un mic lac cu baraj.

Coboram prin padure, urmand indicatoarele.

Pe acolo am urcat:

Arta moderna in curtea unei case.

Ajungem in parcare si plecam spre hotel.

Drumul din Kaprun catre Zell am See:

La hotel ne lasam rucsacii in camera, ies pe balcon sa fac o poza de la inaltime...

...si iesim la o mica plimbare sa ne facem pofta de mancare :)

Ajungem in 10 minute pe malul lacului Zeller.

Pe langa noi lumea face jogging sau se plimba cu bicicleta.

Cativa chiar se balacesc in lac. Apa are cam 21 de grade, dar afara nu e pre cald.

Tudor hraneste ratele de pe lac, dupa care plecam si noi la hotel sa ne bucuram de o cina gustoasa.

A fost o zi plina!

Va urma!

Informatii diverse:
- parcare gratuita langa punctul de plecare al autocarelor catre baraje si langa intrarea in chei
- gratuit cu summer card: urcarea la baraje, intrarea in chei
- pentru turul nocturn in chei se achita intrarea separat

Click pe una din fotografii pentru a deschide intreaga galerie.