joi, 25 iunie 2015

2015.IUNIE.5-7 Un weekend pe litoral, Phoenicia Holiday

Primul weekend al verii ne-a prins pe litoralul românesc. Dorul de mare a fost potolit de invitaţia venită din partea Complexului Phoenicia Holiday Resort.

Prea multe detalii nu aveam, dar programul părea lejer.

Şi chiar a fost. O prezentare scurtă şi la obiect, apoi program liber, pentru a fi turişti, pentru a experimenta serviciile "live".

Ajunşi vineri în jurul prânzului, am fost preluaţi de la recepţie de una dintre simpaticele domnişoare de la PR, care ne-a făcut un tur al întregului complex, prezentându-ne fiecare zonă şi serviciile de care putem beneficia de-a lungul sejurului.

Am înteles că acest tur se face cu fiecare turist; cei care cunosc resortul şi nu simt nevoia să se plimbe cu tinerele domnişoare prin complex, sau dacă doamnele turiste consideră că soţii lor vor descoperi singuri restaurantul şi piscina, pot merge să ia în primire camera imediat :)

Cine nu mănâncă tot din farfurie, doarme afară :)
Era să uit: domnişoara care vă face turul complexului vă va lăsa o carte de vizita şi, în cazul în care mai doriţi informaţii sau aveţi nelămuriri, vă va răspunde cu promptitudine. Am testat, era ceva lipsă din inventarul camerei şi s-a rezolvat repede.

După ce ne-am luat camera în primire, am ales să facem o scurtă plimbare prin centrul staţiunii Mamaia.

Nu-mi aduc aminte să fi văzut staţiunea vreodată aşa de pustie, în luna iunie. Primul weekend al verii, iar turiştii nu-şi făceau simţită prezenţa. Să zicem că era vineri, puţin după prânz şi lumea încă muncea. Dar totuşi... Probabil este unul din cele mai slabe începuturi de sezon estival din ultimii ani.

Dar să lăsăm Mamaia în liniştea ei şi să revenim la Phoenicia. Aici pare că e unul din puţinele locuri animate din staţiune, cel puţin în perioada asta. Dacă aruncăm un ochi pe litoral, vedem şi de ce: are avantajul de a fi singurul resort de la noi care se aseamănă cu cele de prin alte ţari; nu este doar un hotel, e un complex, o mică industrie: 7 blocuri cu apartamente, restaurante (pe lângă cel principal, pentru mesele all inclusive, mai găsim un restaurant libanez şi unul italian); piscine (vreo 6, mai mici sau mai mari), plajă privată, locuri de joacă cu animatori. Dacă am uitat ceva nu-i problemă. Le gasiţi uşor :)

Majoritatea piscinelor sunt încălzite. Nouă ni s-a părut apa puţin cam rece şi am stat mai mult la piscina interioară, mai mult din cauza vântului care a batut destul de tare în cele 3 zile de minivacanţă. Dar erau câtiva turişti care se bălăceau în fiecare piscină.

Apa mării chiar dacă nu era prea rece, era totuşi cam agitată. Briza răcoroasă nu ne-a lăsat să ne bucurăm prea mult de nisip şi valuri, dar ăsta e avantajul unui hotel cu piscină. Vii la mare pentru ... mare, dar dacă vremea e potrivnică, ai măcar o variantă de distracţie.

Din când în când echipa de animatori vine pe marginea piscinei pentru diverse întreceri: înot, scufundări sau chiar un super concurs de umflat colace. Pentru mine a fost super, adică m-am chinuit super mult să umflu un colac, care cred ca avea supapa puţin defectă. Nici acum nu e umflat  :)))

Am vorbit de bălăceală şi ni s-a făcut foame.
Păi să vorbim despre mâncare. De fiecare dată când am mâncat la unul din hotelurile grupului Phoenicia am fost foarte multumiţ. Şi cum eu sunt destul de pofticios asta e de bine :)

Restaurantul principal Kasttane, are un bufet împărţit pe mai multe zone: un bufet de salate, apoi unul măricel cu preparate calde; într-un colţ descoperi pizza, mai mergi puţin şi găseşti zona de specialităţi (fructele de mare combinate cu legume şi diverse sosuri, aruncate pe plita încinsă sunt excelente); de cuptorul cu lipii şi pâinici calde te desparţi cu greu, pentru ca în final să ajungi şi la grătarul pe care sfârâie ori un piept de pui condimentat, ori nişte mici savuroşi :)
Acum a fost foarte liber, nu ştiu în plin sezon câtă înghesuiala este, dar oamenii se străduiesc să fie totul bine.

Ca să mănânci liniştit, poţi lăsa copiii să se joace în faţa scenei, domnul clovn având grijă să le facă concursuri ca să nu se plictisească.

Seara spectacolul e garantat: muzică, dansuri, concursuri şi voie buna :)

Info diverse:
Pachetele all inlcusive încep cu cina în prima zi; brăţările pentru AI se primesc după ora 16.00; în ultima zi sejurul se încheie cu dejunul.
Pe plajă există un bar pentru pachetul all inclusive.
Dacă ajungeţi  mai devreme şi vă e foame, pe plajă există un restaurant libanez şi unul italian.
Există şi o spălătorie auto gratuită; n-am gasit-o deschisă, deci n-am detalii.

La check-in primiţi nişte tichete pentru prosoapele de plajă/piscină. Şi mai primiţi şi un sfat: să nu le lăsaţi pe şezlonguri că s-ar putea să nu le mai găsiţi; şi costă "doar" 100 de lei unul. O măsură bună pentru a descuraja "rezervarea" şezlongurilor pe plajă.
Desigur, există încă turişti care se cred importanţi rău de tot şi care îşi lasă propriile prosoape pe câte un şezlong/baldachin la pisicnă. Am văzut asemenea specimene care după un mic bronz dimineaţa, au mai apărut de-abia după masă să mai stea puţin la soare. Până atunci imensul şezlong a avut grijă de prosoape. Nu, stimate turist cu mult gel în păr, ceilalţi nu te admirau, se uitau la tine să-şi dea seama cât eşti de snob, pe o scară de la "foarte snob" până la "cel mai snob".

E iunie, sezonul a început, dar mai sunt câteva lucruri de pus la punct. Micile detalii nefinalizate nu sar prea rău în ochi, probabil din lipsa aglomeraţiei. Încă e o atmosferă lejeră, în care fiecare îşi găseşte ceva de facut.

Să sperăm că până la urmă va fi un sezon frumos pentru turişti, cu servicii pe măsura tarifelor, iar pentru hoteluri să fie un sezon care la sfârşit să poată aduce un plus de experienţă şi o valoare ce se va reflecta în satisfacţia clienţilor.

PS: nu e un resort ieftin, dar tot timpul apar oferte speciale, iar cine işi face rezervarea din iarnă, are reduceri de până la 35%. Tariful se reflectă în servicii şi  în calitate. De altfel, prin complex se găsesc panouri cu numarul de telefon la care îl găsiţi pe Preşedintele grupului, Dl. Murad, care aşteaptă sesizările turiştilor, importantă fiind satisfacţia acestora.