marți, 3 august 2010

2010.IULIE.31 Slanic Prahova - Valea Doftanei

In sfarsit, dupa weekend-uri ploioase, lipsa de timp sau Tudor "iesit din forma" mai plecam si noi pe coclauri.
O iesire scurta, intr-un weekend incins, cu bicicleta inghesuita in masina.
Prima destinatie - Slanic Prahova; acolo multa agitatie, aglomeratie; n-am gasit o poiana interesanta si pentru bicicleta asa ca mergem mai departe. Drumuri proaste rau; coborarea de la Baia Baciului, pe sensul unic e pentru tractoare sau 4x4. Halal primar in orasul ala; turistul e bun de muls de bani pentru parcare si alte chestii dar sa-i punem la dispozitie o ulita asfaltata nu suntem in stare.
Asa ca plecam pe un drum gasit pe harta, drum care merge pana in Valea Doftanei.
Peste dealuri, prin sate, pe drumuri intortocheate: Varbilau - Alunis - Brebu.

Drumul in principiu e bun; mai sunt cateva zone surpate dar cu rabdare si fara graba nu faci buba la masina.
In unele locuri e ingust, in altele e abrupt sau cu niste serpentine stranse.
Ia uite ce am gasit eu aici; o cheie de bicicleta; hmmm... nu ajung la ea...help!

La intrarea in Brebu. E bine totusi sa vezi curba si sa nu o iei in viteza :)
In brebu exista "Complexul arhitectural de la Brebu", conceput ca mănăstire şi curte domnească; am intrebat o persoana cum ajungem dar nici nu auzise ca au asa ceva in localitate; asa ca din cauza caldurii am renuntat sa caut si am traversat podul ingust cat o masina, pe partea cealalta a Doftanei.
Normal, a urmat o pauza de "baia-baia"; adica de pietre aruncate in rau.

Apoi mai sus, spre Barajul Paltinu ne-am oprit pe maul raului, la putina umbra disponibila.
A urmat sesiunea a doua de aruncat pietre in apa.
Apoi o plimbare cu bicicleta pe sosea pana sub baraj; dupa 2 serpentine urcate la baza barajului n-am mai avut muschi la picioare asa ca am intors bicicleta si am luat-o la vale. Ne-am mai plimbat prin zona pana a venit somnicul.
Nani in masina si viteza spre casa. Caldura mare!