marți, 15 decembrie 2015

2015 Drumul cu masina: Romania - Ungaria - Austria - Slovacia

Informații din august, 2015.

Pe drumul de ieșire din țară spre Nădlac, singurul lucru bun este bucata nouă de autostradă de după Arad, până la vama nouă Nadlac.

Se evită astfel șoseaua veche, proastă și aglomerată. De la ieșirea din Arad nu am zărit benzinării pe o distanță destul de mare, până în interiorul Ungariei.



Ungaria

Vinieta: de la benzinării, ~11 euro/10 zile.
Eu prefer să o cumpăr înainte să ies din țară, de la benzinăriile Mol din România (~ 50 lei); nu mai pierd astfel timp în Ungaria.

Benzina: am alimentat de la OMV-uri din localități; diferența față de o benzinarie OMV de pe autostradă este semnificativă.
Interesant e că la benzinăriile MOL de pe autostradă, benzina avea prețul asemănător cu OMV din afara autostrăzii; probabil își protejează rețeaua proprie.



Austria

Vinieta: la intrarea în Austria, la Nickelsdorf este un Shell pe partea dreaptă. Destul de aglomerat. Dar, în stânga lui este o gheretă pentru viniete. 8,7 Euro / 10 zile.

Benzina: am alimentat de la JET sau OMV; diferență majoră între benzinăriile de pe autostradă și cele din afara lor: ~0,2 - 0,25 euro/litru; la un plin e o diferență de minim 8 euro, care se tot adună...

Benzinăriile JET au și mici marketuri Billa, cu produse de patiserie proaspete; destul de acceptabile la preț, față de OMV.



Slovacia

Vinieta: la intrarea dinspre Viena spre Bratislava, după punctul vamal e o gheretă mică și pustie; 10 euro/10 zile.

Benzina: n-am alimentat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu