luni, 7 decembrie 2015

2015 August. O dupa amiaza la Budapesta

Doar o după amiază am avut la dispoziţie anul acesta în Budapesta. Fiind în tranzit spre Austria, am ales capitala Ungariei pentru noaptea intermediară.

Aradul ni s-a părut prea departe de destinaţie, nu avea rost să dormim acolo. Am reuşit să plecăm noaptea de acasă, iar în Budapesta am ajuns în jurul orei 16.00.



Am gasit un hotel în apropiere de Piaţa Eroilor şi după ce ne-am aruncat bagajele în cameră, în nici 5 minute eram deja acolo.

Piaţa este lângă intrarea în parcul oraşului, aflându-se în jurul Monumentului Mileniului (ridicat pentru a celebra 1000 de ani de la aşezarea ungurilor în Câmpia Panoniei.


Am avut parte de o căldură insuportabila, vreo 39 de grade, aşa că nu am stat prea mult la soare.

După ce ne-am pozat ca japonezii, am intrat în umbra parcului de lânga Castelul Vajdahunyad.


Şi ne-am plimbat prin grădinile sale.

Istoria castelului începe în 1896, odată cu construcţia Monumentului Eroilor. Este un castel relativ nou, cu toate că arată ca o clădire medievală. Este de fapt o copie a Castelului Corvinilor din Hunedoara.

A fost construit iniţial ca o structură temporară din lemn (pentru expoziţia mileniului). Dar maghiarilor le-a plăcut castelul aşa de mult încât între anii 1904-1908 acesta a fost construit în mod real.
















Seara ne-am răcorit puţin la fântâna muzicală de pe Insula Margareta.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu